איך מתאימים מכשיר שמיעה ?

שטיינר מכשירי שמיעה
שיתוף המאמר:

כיצד בוחרים מכשיר שמיעה ואיך מתבצעת התאמת מכשיר שמיעה?

מחקרים מראים כי 10%-16% מהאוכלוסייה יוכלו לשפר במידה ניכרת את איכות ורמת חייהם על ידי שימוש במכשירי שמיעה. בישראל מדובר ב-700,000 עד מיליון איש! כ-35% מהאוכלוסייה בגיל 65 ומעלה זקוקים לשיקום שמיעתי. מחקרים רבים מראים כי טיפול מוקדם ככל האפשר בליקוי שמיעתי משפר את איכות החיים ואף את המצב הבריאותי. התאמת מכשיר שמיעה הינו חלק בלתי נפרד מטיפול ראוי התורם ישירות ליעילות הטיפול והצלחתו.

התאמת מכשיר שמיעה

בחברת שטיינר מכשירי שמיעה, מסבירים כיצד לבחור נכון מכשיר שמיעה ומהי חשיבות התאמת מכשיר שמיעה:

חשוב מאוד כי את הבחירה ואת התאמת מכשיר שמיעה יעשה קלינאי תקשורת – התאמה טובה דורשת ידע מעמיק באודיולוגיה, ורק לקלינאי תקשורת עם הכשרה אקדמאית יש את הידע המתאים.

לאחר בדיקת השמיעה וראיון מעמיק שמטרתו להכיר את הצרכים המיוחדים של המטופל, יוכל קלינאי תקשורת לקבוע אילו מכשירי שמיעה מתאימים ולעשות התאמת מכשירי שמיעה ספציפית ומותאמת למטופל.

בקשו מהקלינאי להציג בפניכם מספר אפשרויות במגוון מחירים.

דרשו כי קלינאי התקשורת יסביר לכם באופן ברור ורהוט את סוג ואופי ירידת השמיעה ואת הסיבות לבחירת המכשירים אותם הוא מבקש להתאים לכם.

אל תתפתו לרכוש מכשירי שמיעה רק על סמך פרסום בעיתון או כתבה שיווקית.

בפגישת הייעוץ תקבלו מידע רב בנושא התאמת מכשירי שמיעה. לכן כדאי שתבואו לפגישה זו עם אדם נוסף, כגון קרוב משפחה או חבר טוב, שיוכל לעזור לכם לזכור ולהבין את מה שנאמר, וגם לעזור בהתייעצות מאוחר יותר, בבית, לאחר הפגישה.

התאמת מכשירי שמיעה בצורה אופטימלית יכולה לארוך מספר חודשים ודורשת מספר פגישות עם הקלינאי. במשך תקופת הניסיון ולאחר מכן בזמן תקופת ההסתגלות למכשירי השמיעה החדשים, תצטרכו להשקיע מאמץ וזמן על מנת להבטיח את הצלחת התהליך. דרשו תקופת ניסיון מתאימה!

התאמת מכשיר שמיעה לאחר ירידה בשמיעה

במקרה וקיימת ירידת שמיעה בשתי האוזניים – חשוב להתאים שני מכשירים, ולא רק אחד. שיפור השמיעה בשתי האוזניים גם יחד משפר בדרך כלל את יכולת הפציינט להבין דיבור, בעיקר על רקע רעש.

הגודל לא קובע! המכשיר הכי קטן הוא לא תמיד הכי מתאים. גודל המכשירים יקבע על פי סוג ירידת השמיעה, אופי ירידת השמיעה ובמקרה של מכשירים תוך-אוזניים – האנטומיה של תעלת האוזן של המטופל.

מכשירי שמיעה המותאמים מאחורי האוזן אמינים יותר, ובשנים האחרונות נהיו קטנים יותר ואסתטיים מאוד. ניתן להשיגם בגוונים ובגדלים שונים.

התאמת מכשיר שמיעה בצורה מקצועית על ידי איש מקצוע תתרום באופן ישיר להצלחת הטיפול ותשפר משמעותית את אורח החיים של המטופל.

רותי שרון

רותי שרון

בעלת תואר שני בהפרעות בתקשורת. קלינאית התקשורת הראשית של חברת סונובה ישראל.
36 שנות נסיון כקלינאית תקשורת, מתמחה בשיקום שמיעה ומכשירי שמיעה.

רקע