בדיקות REM

שטיינר מכשירי שמיעה
שיתוף המאמר:

רופאה בודקת שמיעה למבוגר

מה זה REM?

REM זה ראשי תיבות של Real Ear Measurements. הכוונה היא למגוון מדידות אובייקטיביות של אפיונים אקוסטיים של מכשיר שמיעה בתוך אוזן הלקוח המתבצעות במסגרת הליך התאמת מכשירי השמיעה. מטרת בדיקות אלו היא לסייע לקלינאי התקשורת לכוון את מכשירי השמיעה של הלקוח באופן אופטימאלי.המדידות מבוצעות באמצעות החדרת צינורית גמישה לתוך תעלת השמע ביחד עם מכשיר השמיעה. קצה אחד של הצינורית ממוקם בחלל שבין עור התוף למכשיר השמיעה והקצה השני מחובר למיקרופון הנמצא מחוץ לאוזן. מערכת ה-REM נותנת גירויים של דיבור אמיתי בעוצמות שונות הנקלטים ע”י מכשיר השמיעה ומודדת באמצעות המיקרופון והצינורית המחוברת אליו את הפלט המתקבל בתוך האוזן של הנבדק בעקבות ההגברה.

תוצאות המדידה מאפשרות לקלינאי להעריך מחד, האם מידת ההגברה של המכשיר נוחה ולא חזקה מידי ומאידך, מספיקה על מנת לשמוע את כל צלילי הדיבור.

 

למי מיועדות בדיקות REM?

בדיקות ה-REM מיועדות בראש וראשונה לסייע בהתאמות לתינוקות וילדים צעירים ולמעשה הינן חיוניות עבור אוכלוסיה זו משתי סיבות:

אינן מצריכות שיתוף פעולה מצד הנבדק – תינוקות וילדים קטנים אינם יכולים לספק משוב על טיב השמיעה שלהם עם המכשירים. בהתאמות למבוגרים, לעומת זאת, למשוב האישי משקל חשוב מאוד בכיוון המכשירים. אצל מבוגרים יסייעו בדיקות ה-REM לכיוון טוב יותר של המכשיר במקרה שהמשוב האישי אינו מספק או שיש ספק לגבי איכות ההתאמה.

מאפשרות לקחת בחשבון את גודל ומבנה האוזן בהליך התאמת המכשירים מאחר ונעשות בתוך אוזן הנבדק – עם העלייה בגיל הילד, האוזן גדלה ומכתיבה הגברה שונה של מכשירי השמיעה גם אם לא חל שינוי בליקוי השמיעה עצמו. בקרה בעזרת REM לאורך זמן לוקחת בחשבון את השינויים החלים באוזן ומאפשרת לדייק יותר בהתאמת המכשיר. בקרב מבוגרים לרב לא חלים שינויים במבנה האוזן, אך מדידת האפיונים האקוסטיים של המכשיר בתוך האוזן לוקחת בחשבון את השפעת המבנה האישי של אוזן הנבדק ומספקת לקלינאי התקשורת מידע העשוי לשפר את התאמת המכשיר.

 

בדיקות REM בשטיינר באמצעות מכשור חדיש!

בדיקות REM מתקיימות בחברת שטיינר מזה שנים רבות. החל משנת 2018 אנו משווקים מערכות REM חדישות בשם Aurical FreeFit של חברת Otometrics הדנית. מערכות REM אלו כבר פועלות ב-10 סניפי רשת שטיינר!

החברה הציבה כיעד להפוך את השימוש ב-REM לחלק בלתי נפרד מפרוטוקול התאמת מכשירי שמיעה הן לתינוקות ולילדים צעירים והן למבוגרים, באותם מקרים בהם הדיווח האישי אינו מספק או שיש ספק לגבי איכות ההתאמה.

רותי שרון

רותי שרון

בעלת תואר שני בהפרעות בתקשורת. קלינאית התקשורת הראשית של חברת סונובה ישראל.
36 שנות נסיון כקלינאית תקשורת, מתמחה בשיקום שמיעה ומכשירי שמיעה.

רקע